InfoFoto: Privatna arhiva

Između zdravog sadržaja i nerealnih standarda: Influenserka senorita_micika ,,Decu sve više vaspitava Internet“

Autor: InfoKG
11:00 | Nedelja, 26 01 2025

Iz srca Srbije, dolazi mlada influenserka, svima poznata kao senorita_micika, koja je odlučila da svoj glas upotrebi za plasiranje zdravlja, stanja kože, kao i tema koje su vrlo bitne, a o kojima se manje priča. Njen TikTok profil je okupio preko 50 hiljada ljudi, a za InfoKG govorila je uticaju medija na mlade, influensu kao poslu, kao i o pritisku i odgovornosti koje snimanje i javno deljenje sadržaja nosi sa sobom. 

"Dolazim iz Šumadije jedno malo selo u okolini Kragujevca, ovde sam završila srednju školu i sada radim u jednoj velikoj kompaniji. Za sebe mogu reći da sam avanturista, jako kreativna i volim da istražujem i stičem znanje iz raznih oblasti i tako svoje znanje da iskoristim kako bih možda pomogla nekome", započinje priču ova mlada, kreativna devojka.

Kako kaže, snimanjem je počela da se bavi sasvim spontano, u vidu hobija, a njen sadržaj je fokusiran pre svega na zdravlje i sve one teme o kojima se malo priča, a vrlo su važne.

"Meni je ovo hobi više nego posao jer ne živim od toga. Počelo je spontano sredinom 2019. godine, jer sam snimala neka svoja iskustva iz života o nezi i zdravlju i to se ljudima dopalo, tako da i danas nakon toliko godina to radim, fokus mi je na zdravlju, plasiranju zdravog života i nezi, kako kože tako i unutrašnjem stanju tela. Govorim o temama o kojima se malo priča, a koje su jako važne kako bi sačuvali sebe i druge."

Često se nameće pitanje da li se od snimanja sadržaja za društvene mreže može živeti i da li ovaj vid hobija može biti jedini izvor prihoda. Senorita_micika nam je otkrila da može, ali ipak usled većeg priliva novca može doći i do neiskrenih recenzija, što sa sobom nosi negativni uticaj na sve ljude koji isti sadržaj prate.

"Influenser može biti jedino zanimanje, dokaz su mnogi svetski kao i naši domaći influenseri koji žive od toga. Samo smatram da to nosi veliku odgovornost jer nije svako iskren u preporukama, novac često zna da promeni ljude, gde se dešava da se plasiraju pogrešne vrednosti i loše stvari koje mogu naškoditi zdravlju ili čak uvući u neki porok. Naravno postoji puno poznatih influensera kod nas koji su vredni pažnje i nakon mnogo godina su i dalje iskreni na svojim kanalima."

Najveći broj korisnika društvenih mreža jesu mladi, koji svoje mišljenje i stavove formiraju upravo na osnovu sadržaja koji prate na društvenim mrežama, a to sa sobom nosi veliku odgovornost u svetu influensa. Naša sagovornica kaže da na društvenim mrežama fali više zdravog sadržaja.

"Neki mogu uticati pozitivno neki negativno. Sve zavisi koga osoba prati i kakav sadržaj gleda, mi smo ono što mislimo i ono što gledamo. Ja lično osećam neku dozu odgovornosti šta izgovaram, kako snimam i slično. Mislim da ne bih ni radila to da smatram za sebe da sam loš primer drugima posebno mlađim generacijama. Potrebno nam je više ljudi koji plasiraju zdrav sadržaj. Dok sa druge strane moram stati i na stranu kreatora da je jako važno da roditelji posebno kod maloletnika kontrolišu šta deca gledaju i koliko je to dobro za njihov razvoj, čak mislim da treba postojati neki zakon kao u mnogim zemljama šta se sme a šta ne objavljivati."

Naša sagovornica ističe da kako i na formiranje svesti, sadržaji na društvenim mrežama plasiraju i nerealne standarde lepote, kao i života, što u velikoj meri može dovesti do preispitivanja ljudi i preduzimanja rigoriznih mera kako bi se dostigao nametnuti standard.

"To je veliki problem i malo ljudi se nažalost odupire time, sve više ljudi ulazi u to kolo, zato smatram da je bitno da se priča sa mladima i da se stvara svest o tome da smo mi svi za sebe jedinke savršeni takvi kakvi jesmo sa genima naših predaka koje prenosimo sa generacije na generaciju. Takođe je problem to predstavljanje visokog statusa kao jako bitnog faktora u životu, gde se podižu krediti kako bi se kupio novi telefon ili torbica, to nije srećan život, jer i nakon tog pokazivanja u društvu mnoge osobe nisu srećne, svako se treba boriti za sebe i mentalno biti zdrav pre svega. Materijalne stvari ne čine čoveka bitnim, bitno je samo ono što je u njemu".

Jedan od pritisaka koji influenseri trpe, jeste i pritisak javnosti i društva o iznošenju mišljenja i stavova o važnim dešavanjima, s obzirom na to da su javne i uticajne ličnosti, čiji se stavovi slede i prate. Senorita_micika kaže da svako može biti influenser, ko pomogne svojim znanjem i trudom. 

"Ovo je vrlo diskutabilno pitanje, posebno u svetlu trenutne situacije u našoj zemlji, gde se tek mali broj influensera oglašava i iznosi svoje mišljenje o važnim temama, iako se od njih često očekuje da to učine. S druge strane, postoje influenseri koji su izuzetno aktivni u raznim organizacijama, poput volonterskih, ekoloških i humanitarnih inicijativa. Smatram da je važno da svi shvatimo kako i sami možemo biti influenseri – svaki put kada nekome pomognemo svojim znanjem ili trudom, već činimo korak ka boljem sutra za sve. Time direktno utičemo na promene koje nekome mogu doneti dobro".

Influenserku smo pitali i na koji način se trudi da dopre do svesti mlađih generacija i osvrnuli se na teme koje tek planira da razradi na svojim društvenim mrežama.

"Trudim se da doprinesem, a ove godine planiram još više da govorim o temama poput zavisti, ginekoloških i uroloških problema, mentalnog zdravlja, kao i o svim važnim životnim pitanjima. Nažalost, veliki broj mladih nije svestan da svojim postupcima možda nesvesno ’kvari’ kvalitet svog života. S obzirom na to da roditelji danas često moraju da rade dva posla i nemaju dovoljno vremena za razgovore s decom, decu sve više ’vaspitava’ internet. Internet može biti odličan alat, ali samo ako se koristi na pravilan način i ako se prate sadržaji koji su korisni i edukativni."

Jedan od problema sa kojima se nose sve javne ličnosti jesu negativni komentari i Internet nasilje. Naša sagovornica otkriva na koji način ljudi mogu da se izbore sa omalovažavajućim komentarima, ali i da postoje ljudi koji upravo vređanjem grade svoju karijeru.

"Nažalost, imali smo primere gde su loši komentari doveli do najgorih ishoda. Ljudi često nisu svesni koliko to utiče na psihu, posebno kod mladih koji tek počinju i još nisu dovoljno psihički jaki. Lično nisam doživela mnogo takvih komentara, jer ljudi znaju kakva sam, ali ako primetim vređanje u komentarima, opomenem i to prestane. Postoje alati poput filtera za reči i blok liste, što značajno pomaže. Kada se desi da neko koristi ružne reči, podsetim ih da to krši pravila, i obično sami prestanu. Nažalost, neki čak grade karijeru na negativnim komentarima, što je pogrešno, i takve osobe ne treba podržavati."

Na pitanje da li postoje moralne ili etičke obaveze influensera u pogledu sadržaja koji se deli, naša sagovornica ističe da bi trebalo da postoji pisani zakon, jer dobar deo infuensera oseća veliku odgovornost kada snima neki sadržaj, pre svega što se recenzija za određene preparate tiče.

"Ne postoji pisano pravilo niti zakon koji to reguliše u našoj zemlji kao u mnogim zemljama EU. Mislim da treba postojati, lično ja osećam veliku odgovornost i kada razgovaram sa nekim od kolega većina to oseća, dok mislim da je veća većina koju ne zanima evo banalan primer: Neko dobije kremu za lice koju samo treba da snimi i za to bude plaćen, osoba zna da je ta krema loša ali će to uraditi i uzeti novac, meni recimo to nije u redu. Jako je teško danas izdvojiti iskrene ljude na mrežama koje ne misle na svoju korist već i na to da će možda neki njihov video promeniti nečiji život na gore. Treba nam više iskrenosti i empatije u svakom poslu ne samo u ovom", zaključuje priču poznata tiktokerka.